Healthy Movements

                                                                          omdat lichamen verschillend zijn en soms een andere manier van bewegen vragen

Bekijk ons aanbod van Healthy Movements en profiteer van de verschillende bewegingslessen. Met de rittenkaart kun je wisselen van les en zit je dus nooit vast aan één bewegingsvorm voor een bepaalde periode! Jouw lichaam is aan verandering onderhevig en vraagt dus soms ook om andere vormen/manieren van training.

De grote gemene deler van alle verschillende vormen, is dat we bewegen met aandacht, gevoel en respect voor jouw lichaam. Met deze manier van bewegen:

  • kun je een moment voor jezelf hebben, even alle aandacht bij jezelf
  • ondersteun je het zelfherstellend vermogen van het lichaam
  • verbind je lichaam en geest
  • kalmeer je lichaam en geest
  • train je spieren, fascia, pezen, gewrichten
  • oefen je verschillende ademhalingstechnieken
  • verkrijg je meer adem- en bewegingsruimte
  • verbeter je jouw lichaamshouding, evenwicht en proprioceptie
  • balanceer je je hormoonhuishouding
  • ondersteun je verschillende lichaamsprocessen en organen

Iedere vorm kent zo zijn eigen kenmerken waar de nadruk op ligt tijdens de lessen.

Zoals bij de Power Yoga de nadruk meer ligt op o.a. spierontwikkeling, is de werking bij de Restorative Yoga gericht op het herstel van lichaam en geest na bv. stressvolle periodes, trauma of blessure.

Er zijn ook lessen die meer rekening houden met eventuele fysieke beperkingen zoals bij Slow Flow Power Yoga waar we meer tijd nemen om naar een houding te gaan en kunnen de poses toegankelijker of uitdagender gemaakt worden.

Zoek je wat meer uitdaging voor spieropbouw, flexibiliteit of cardio? Kijk dan eens bij Power Yoga of Trampoline Training.

Houd je meer van meditatief en zacht bewegen, dan is Qigong of de Herstellende Yoga misschien wel wat voor jou waarbij je fysiek en/of mentaal bij kunt komen.

Vind hier de passende bewegingsvormen voor jou

Herstellende Yoga bevat elementen van Yin Yoga, Restorative Yoga, Yoga Nidra en Fascia Training.

Lees hieronder wat deze vormen inhouden:

Bewegingsvormen voor meer intensiteit en spieropbouw:

Meditatief in beweging voor sterke gewrichten en spieren, en een ontspannen geest.

Bekijk het rooster