“Beweging zorgt voor stroming. Stroming zorgt voor beweging.”

Dorine Erkens-Harris Sleegers

Fascia Fit Training

 Een bewegingsvorm waar Yoga, Qigong en Massage samenkomen.

  • principes van (zelf)massage uit TCM en Ayurveda
  • aandacht voor bindweefsel uit de Yin Yoga
  • aandacht voor energiestroom, gewrichten en bindweefsel uit de Qigong
We weten vanuit de Qigong en Yin Yoga dat het onderhouden van ons bindweefsel ons meer bewegingsruimte biedt, wat ook weer ruimte geeft aan onze vitale organen die op hun beurt deze beweging nodig hebben om gezond te blijven en goed te kunnen functioneren. Bindweefsel vormt de weg waarlangs bloedvaten en zenuwen naar de organen worden geleid. Door het bindweefsel fit en soepel te houden, kunnen bloed en energie vrij doorstromen en kunnen spieren optimaal op lengte komen en samentrekken.

fasciafit, fasciatraining

fascia, fit, training

Tegenwoordig komen door het vele en langdurige gebruik van mobiele apparaten klachten die ontstaan uit verklevingen van bindweefsel steeds vaker voor. Pezen, spieren en weefsels zijn gevoelig of pijnlijk. Verklevingen in het bindweefsel kunnen ook leiden tot andere blessures zoals ontstekingen, kneuzingen, scheuren en verrekkingen. Met de FFT training onderhoud je je bindweefsel waardoor klachten verminderen of verdwijnen en werk je preventief zodat je verdere klachten voorkomt. Bovendien krijg je meer bewegingsruimte waardoor je je lekker in je vel voelt en organen gezond kunnen blijven.

Waarom Fascia Fit Training?

  • Algehele stress release (fysiek en mentaal)
  • De training werkt vitaliserend, je voelt je energiek
  • Bindweefsel wordt gehydrateerd, waardoor je minder stijf wordt en soepel en pijnvrij kunt bewegen
  • Je krijgt meer bewegingsruimte
  • Sneller herstel bij spierpijn omdat het melkzuur sneller wordt afgevoerd.

Onderdelen van de les

bodyscan
&
ademhaling

opwarming

vrijmaken
&
strekken

stabiliteit
&
kracht

veerkracht

body scan
&
ontspanning

Vragen?